[O1] Na biegu jałowym trzęsie silnikiem (drgawki)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mksi
    Drive
    • 2009
    • 45

    [O1] Na biegu jałowym trzęsie silnikiem (drgawki)

    Sól, limonka, tequila... nie, to nie tak jak myślicie. Od dzisiaj chcę pić tylko ze Szwedami!
  • Ths
    Rider
    • 2007
    • 317

    #2
    [O1] Na biegu jałowym trzęsie silnikiem (drgawki)

    Witam
    Mam problem z silnikiem 1.6 AKL mianowicie na biegu jałowym po osiągnięciu właściwej temperatury pracy (kiedy wskazówka jest pionowo - niby 90 stopni) silnikiem lekko trzęsie co przekłada się na denerwujące drgawki odczuwalne w kabinie.
    Zaznaczam na początku że zasilanie mam na LPG jednak od tygodnia jeżdżę na benzynie i wszelkie pomiary VAG dokonywane są tylko na benzynie.

    Pojechałem na diagnostykę i facet wykasował błędy i powiedział żeby pojeździć na benzynie i przyjechać na drugi dzień. W drugim dniu był tylko jeden błąd na podstawie, którego stwierdził że to przepustnica.
    Kupiłem sobie nową przepustnicę i interfejs VAG - zamontowałem zaadoptowałem (razem z przywróceniem ustawień fabrycznych) i pojeździłem.

    Efekt - bez rezultatu nadal te same objawy. Błąd nadal się pojawia mianowicie taki jak na zrzutach.

    Czy ktoś ma pomysł co mam dalej wymieniać bo może być tego dużo i ostatecznie można cały silnik z osprzętem kupić za to.
    Wg informacji jakie zgromadziłem to mogą to być:
    1. świece i kable WN
    2. czujnik temperatury - choć błędu nie ma (ale był jak pojechałem na diagnostykę pierwszy raz)
    3. cewka zapłonowa
    4. sonda lambda

    Jestem początkujący w dziedzinie VAG'a ewentualnie jakie bloki pomiarowe mam uruchomić żeby dowiedzieć się coś więcej ??

    Proszę o pomoc znawców w temacie VAG

    Powracający błąd na vag-com 311.2 i vag-com A81 (polski) :
    Załączone pliki

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #3
      Musisz ponownie zaadaptować przepustnicę ale jak jest brudna to warto ją wyczyścić i później przeprowadzić adaptację.

      Komentarz

      • Ths
        Rider
        • 2007
        • 317

        #4
        Te błędy występują po adaptacji nowej tzn nówki sztuki
        Adaptacje robiłem ze 3 razy

        Komentarz

        • kornat
          Rider
          • 2007
          • 578

          #5
          1. A czy uszczelkę pod przepustnicą wymieniałeś?
          2. Sprawdzałeś dolot, może gdzieś jest nieszczelny dolot.
          3. Tak przeprowadziłeś adaptację http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/vie...ight=adaptacja

          Komentarz

          • Ths
            Rider
            • 2007
            • 317

            #6
            kornat,
            1. uszczelkę kupiłem nową org - 30 pln (choć stara była dobra)
            2. dolot sprawdzony wydaje sie szczelny - jakieś 3 miechy temu kupiłem nową rurę, która jest pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza.
            3. Z tym może być problem bo chyba coś nie tak robiłem

            Wg instrukcji, którą mi przesłałeś próbowałem zrobić adaptację ale pojawia się komunikat pod 311.2 taki jak na zrzucie ekranowym a jak odpalam 60 blok pomiarowy na 409 to informuje mnie że wersja nie jest pełna.
            Domniemam że nie mam pełnej wersji czy możesz mi podesłać taką działającą program z witaminką na mail [email protected]
            Załączone pliki

            Komentarz

            • Viniu
              Rider
              • 2008
              • 517

              #7
              Ja już niestety przestałem zwracać na to uwagę Czytając forum nasze i vw golfa doszedłem do wniosku, że to walka z wiatrakami...
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • Ths
                Rider
                • 2007
                • 317

                #8
                zrobiłem po raz kolejny adaptację (u mnie blok pomiarowy 098) z wcześniejszym przywróceniem ustawień fabrycznych. Odpukać !! po 2 dniach i przejechaniu 430 km błąd 533 się nie pojawił.
                Problem mam dalej z drgawkami silnika ale tym razem na benzynie nie wyrzuca żadnego błędu natomiast na LPG pojawia się błąd jak na zrzucie.
                Przeszukując internet napotkałem informacje że jest to dość powszechny błąd na LPG.

                Objawy na LPG są takie że silnik na niższych obrotach 1700 - 2000 na biegu 2 dziwnie przerywa tzn dodaje gazu i nie przyspiesza równomiernie.
                Czy ktoś może mi pomóc o co chodzi?
                Załączone pliki

                Komentarz

                • wojtass86
                  Drive
                  • 2008
                  • 60

                  #9
                  mam dokładnie to samo. podczepiam się pod temat

                  Komentarz

                  • Ths
                    Rider
                    • 2007
                    • 317

                    #10
                    wojtass86

                    Wkręciłem się w temat na forum golfa bo tutaj chłopaki głównie TDI i mało kto zna się na benzynie.
                    Poniżej wątek co koledzy z forum golfa powymieniali tak więc możemy wstępnie odhaczyć poszczególne (niekiedy drogie) elementy.


                    Ja na dniach wymieniam kable i świece, ale szczerze wątpię czy to pomoże. Jestem już porządnie wkurzony na ten silnik i ostatecznie wymienię jeszcze czujnik temperatury na oryginał z ASO (pojawia mi się ostatnio błąd 522 na VAG) i jak to nie pomoże to daje spokój bo oszaleć idzie z tym oszaleć. Jedno mnie tylko zastanawia że skoro ten problem pojawił się u tych zainteresowanych osób to coś musi być na rzeczy ale co??? bo wymieniać po kolei osprzęt silnika to paranoja.

                    Pozdro

                    Komentarz

                    • Salvatore769
                      Drive
                      • 2009
                      • 95

                      #11
                      Czesc Ths, hahahaha..... rozumiem cie, a co my mamy powiedziec, wlasciciele trzesaco-podrygujacych 1,9tdi BXE ???
                      Tez jak narazie nikt nie znalazl odpowiedzi.......
                      Powodzenia w rozwiazaniu twojego problemu, pozdrawiam.
                      Franek

                      Komentarz

                      • Ths
                        Rider
                        • 2007
                        • 317

                        #12
                        Temat rozwiązany
                        Silnik dostawał "lewe" powietrze poprzez nieszczelny przewód podciśnienia z zaworem zwrotnym idący do serwa. Wymieniłem na nowy oryginalny - stary był dorabiany. Dodatkowo poprawiły się hamulce.

                        Komentarz

                        • mecholl
                          L&K
                          • 2008
                          • 1006

                          #13
                          Ths, czy można to zdiagnozować samemu czy potrzebne jest oko mechanika ?
                          Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                          Komentarz

                          • Ths
                            Rider
                            • 2007
                            • 317

                            #14
                            mecholl,
                            Ja sam zdiagnozowałem problem, ale było to proste bo wąż był ewidentnie pęknięty z jednej strony (przy serwie) a przy kolektorze także ale nie było widać bo dorabiany kabel miał oplot materiałowy. Dodatkowo był nieoryginalny jak już wspomniałem.
                            Jeśli chcesz znaleźć źródło nieszczelności to czytałem o kilku metodach. Należy użyć plaka albo inny łatwo palny płyn i prysnąć w podejrzane miejsce. Nawet w książce "sam naprawiam..." wyczytałem żeby zrobić w podobny sposób z tego co pamiętam to chyba posmarować łatwopalną substancją podejrzane miejsce nieszczelności i jeśli obroty się zmienią to znaczy że znaleźliśmy miejsce nieszczelności.
                            Obawiam się tylko tego że w praktyce nie wyglądałoby to tak cudownie i trzeba wysmarować cały układ dolotowy a to raczej nie jest dobry pomysł na działającym i rozgrzanym silniku

                            Komentarz

                            • mecholl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1006

                              #15
                              Ths, podziękował
                              Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                              Komentarz

                              • tomil
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 1179

                                #16
                                Zamieszczone przez Salvatore769
                                rozumiem cie, a co my mamy powiedziec, wlasciciele trzesaco-podrygujacych 1,9tdi BXE ???
                                Tez jak narazie nikt nie znalazl odpowiedzi.......
                                Nie wiem czy jednak przeczytałeś dobrze forum- w tym przypadku nie jest to awaria, po prostu TTTM a jedynym rozwiązaniem jest program . U mnie po wirusie zniknęły całkowicie te obajwy.
                                It doesn't matter what we're losing
                                It only matters what we're going to find!

                                Komentarz

                                Pracuję...